Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Zonet dit schabouwelijk schrijfsel gelezen van de hand van Stijn Bruers, ooit nog op dit forum actief onder de nick " deepeco".
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/12...intwijfelaars/
Misschien zijn er sommigen (@Patrickve ? ) die het aandurven om zelf een opiniestuk in te zenden naar de VRT?
Als daar echt diversiteit van meningen mag verschijnen, is dit een kans om tegengewicht te bieden.
Slechter dan dat stuk van Stijn kan het alvast niet worden. 
|
Dit is aantrekkelijk, maar eerlijk gezegd, ik geloof het niet echt, dat men daar diversiteit wil. Ik kan mij moeilijk indenken dat men de zorgvuldig opgebouwde vaccinatie campagne met het kleinste kreukeltje zou willen beschadigen. En ik zou ook iets heel doms kunnen doen: ik zou de GEVAARLIJKE MAAR LUKKENDE GOK van de vaccinatie campagne kunnen breken. Stel U voor dat:
1) ze ECHT HELEMAAL niet weten of dat vaccin binnen 8 maanden tot een sanitaire ramp gaat leiden
2) de kans totaal bestaat dat dat zo is
3) niemand eigenlijk stevig kan argumenteren dat het zo niet is
4) maar dat men, per uitzonderlijk geluk, toevallig een vaccin heeft dat WEL GOED WERKT.
Dan is de vraag: in welke mate zou mijn terecht schrijven op het wijzen van de roekeloze en gevaarlijke gok, die, achteraf bekeken de juiste was, niet in mijn eigen gezicht ontploffen ? Ik heb daar niks bij te winnen.