Discussie: Brexit
Los bericht bekijken
Oud 30 december 2020, 20:30   #13882
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
In de transportsector worden de posities ingenomen ondertussen.

Zoals verwacht zullen kleine bedrijven het niet de moeite meer vinden het VK te bedienen.De marges in de transportsector zijn al belabberd,en als daar teveel zever (en momenteel ook nog vertragingen) bij komen is het dan maar beter ermee te stoppen (let wel,het VK ,dat zijn onze BUREN.... )


https://www.tijd.be/ondernemen/logis.../10274442.html

Grotere bedrijven zijn zich aan het herorganiseren.Mogelijk zullen we veel meer "onbemande" trailers op ferries en treinen geduwd zien worden.Zo hebben MENSEN geen last meer van plots opkomende grapjes zoals verleden week..Eerlijk gezegd kan ik me voorstellen dat (Oost-Europese-) vrachtwagenchauffeurs echt geen GOESTING meer hebben nog meer te moeten tsjolen.....en heb geen illusie....zonder fundamenteel betere vergoedingen voor hun werk,het zijn de OVERHEDEN en administratieve pseudobedrijven (douane-agentschappen)die de meerkosten veroorzaken en gulzig opslobberen hé...

Enkel (heel) grote transportorganisaties kunnen zoiets nog absorberen en stroomlijnen.Voor een camioneur die een oude machine moet gaan ophalen in het VK en wat oude meubels, 2 paletten schrijfpapier en een pallet autostartbatterijen naar ginds mee wil nemen voor op 3 adressen wordt het ondoenbaar, wat tot voor kort triviaal was.
maar als ik je goed interpreteer, zal dit dus vooral voor de Britten zélf gevolgen hebben, met name door ernstige prijsverhogingen van vele geïmporteerde goederen?
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden