Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k
begin ze eens op te laden..... 500km die vrachtwagens die gaan dat elke dag doen .
|
Blijkbaar geen probleem. Gewoon de stekker insteken en wat gaan rusten, plasje doen en-of koffietje.
Alleszins veel gemakkelijker en properder dan dieselvrachtwagens tanken en dan sowieso ergens te moeten parkeren in de regel.
Persbericht Mercedes:
" Met ongeveer 500 km heeft de batterij-elektrische eActros LongHaul slechts de helft van de actieradius van de waterstofvrachtwagen. Het algehele rendement is echter hoger en de energiekosten voor de transporteur zijn lager. Volgens Mercedes hebben veel langeafstandsvervoerders sowieso geen actieradius van meer dan 500 kilometer nodig. Dit komt niet alleen door de gereden routes, maar ook door de wettelijke maximale rijtijden. In de EU moet minstens elke 4,5 uur een pauze van 45 minuten worden genomen. U kunt tijdens de pauzes weer opladen. "
Tesla zal alleszins zelf voor hun laadstationnetwerk terplaatse zorgen wat ze al vele jaren doen (volgens de lokale procedures). Tesla is ook lid van CharIN.
De specs van de laadinfra staan in post 41, 1 MW tot 2 MW vermogen, of mss meer (USA-Canada)
https://insideevs.com/news/372749/ch...er-2-mw-power/ met alle offic. links van de HPCVV-laadstandaard.