Discussie: President
Los bericht bekijken
Oud 26 februari 2005, 12:56   #16
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Waar ik trouwens wel voor te vinden zou zijn, is het opdoeken van dit federale systeem.
3 parlementen voor 10 miljoen mensen = 2 teveel.

En dit stel ik enkel, omdat ik naar de kostprijs kijk. Die parlementariërs zijn de duurst-betaalde ambtenaren. En België, met hun staatsschuld die gelijk is aan het Bruto Nationaal Product, vind het nodig om dat 3-voudig te implementeren. Vind ik niet gek dat ze zo'n gat in de begroting hebben.

Let wel; ieder zijn/haar stem!

Een ambtenaar is echter contra-productief. Die mensen economisch rendabel maken is hetzelfde als zeggen dat de VDAB geprivatiseerd kan worden (een winstgeven bedrijf kan worden). Overheid zorgt voor de samenleving en dat kost geld. Moet je dat geld niet gaan steken in federale raden die stervensdure, maar nutteloze besluiten nemen. Omdat die besluiten ook in Brussel genomen kunnen worden en zowel in Vlaanderen als in Wallonië naar believen kunnen worden ingevoerd.

Daarom: niet gaan lopen zeuren om onafhankelijkheid en dergelijke. Dat eindigt in dezelfde etnische praktijken als wat we in voormalig Yugoslavië hebben gezien. Niet gezond, want die lapjes grond zijn economisch afhankelijk van elkaar. Moet je geen ruzie gaan maken; dat is pijnlijk voor je eigen economie. En onafhankelijkheid klinkt leuk, maar is waardeloos als je naar het kostenplaatje ervan kijkt.

Laatst gewijzigd door Mephisto : 26 februari 2005 om 13:02.
Mephisto is offline   Met citaat antwoorden