Oorspronkelijk geplaatst door Vlad
Kijk als je drie kwart van de journalisten tegen hebt, negentig procent van de academici en alle grote bazen van de sociale mediabedrijven omdat die de voeling met de gewone werkmensen volledig kwijt zijn, en die journalisten, academici en ceo's de samenleving elke dag censureren, conditioneren en brainwashen, dan kan je niet anders andere manieren zoeken om iedereen wakker te schudden. Helaas pinda kaas. Alles wat je doet wordt onmiddellijk verdraaid. Zeg nu zelf eens, vanwaar kwam het geweld ? De schoten kwamen niet van de betogers. Er is in vergelijking met de BLM-marsen amper iets vernield. Men heeft het over geweld, stoottroepen, ... , maar ik heb van dat alles niets gezien. Ik heb een volksmassa gezien die zich in beweging heeft gezet en die haar parlement is ingewandeld. En politici die in hun broek scheten van angst voor de bevolking en hun lijfwachten op de onbewapende bevolking lieten schieten. Maar de framing in de media is natuurlijk al totaal anders. Daar neemt men lustig woorden als geweld, staatsgreep, stoottroepen, anti-democratisch, ... in de mond. Hoe totaal anders zouden de journalisten, politici, ... niet hebben gereageerd als dit een BLM-betoging was geweest ? Hebben de ceo's van de sociale media bedrijven de twitter, facebook, ... accounts van de democratische politici zoals Alexandria Ocasio-Cortez die het BLM geweld vergoelijkten en in sommige ogen waarschijnlijk uitlokten tijdens de onlusten na de dood van Floyd geblokkeerd ? Neen hoor. Maar met de Trump doen ze dat wel ... voor mij stemt dit tot nadenken. De meeste mensen slikken gewoon de drek die de media over hen heen kapt.
Ik moet van Trump niets hebben, niets van de antivax/gatesnutcases, niets van de whitesupremacists, niets van de Qanonners, niets van de pro-lifers niets, ... maar ik weiger om daarom door de media en 'constructieve' journalisten als Bjorn Soennens te laten hersenspoelen. Dit was geen poging tot staatsgreep, er werd geen geweld gebruikt en binnen een week zou dit vergeten moeten zijn. In vergelijking met het maandenlange geweld en plunderingen na Floyd is dit niets, is dit een carnavalsgrap. Men zou bij ons beter ook eens het parlement bestormen en de losers die er nu inzitten in hun broek doen kakken.
|