Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Dit zou geen slechte zaak zijn. Ik maak me geen illusies dat bij een eerste referendum hierover, er nog een meerderheid tegen een splitsing zou stemmen uit angst voor het onbekende. Maar vanaf dan is die vraag gesteld en gaan de motortjes in de hoofden aan het draaien. Dan volgen waarschijnlijk de media die de vraag in hun zoveelmaandelijkse peilingen gaan beginnen opnemen. De bal aan het rollen... Pyrrhus voor Di Rupo.
|
Correcte analyse.
Definitie winnaars: not relavant. Vlaamse zaak heeft al genoeg verliezers gekend en ze dachten dat ze winnaar waren.
Please check hoofdartikel Vanderkelen HLN over winst en verlies B-H-V. Waar zijn we mee bezig? Wie heeft van BHV een kerndossier gemaakt? We zullen méér verliezen dan we winnen. De Raad van State heeft de huidige toestand veroordeeld. Wel, laat ons dat regulariseren. Tegen 2007. If not. no elections in 2007. Simpel. Waarom moeten wij eisen dat dit onverwijld gebeurt? Waarom kunen we eens niet de tijd in ons voordeel laten spelen? Waarom moeten wij een prijs gaan betalen?
Ik woon in het arrondissement B-H-V. L. VDK heeft gelijk: splitsing gerechtelijk ja. In Brussel duurt het twee jaar alvorens een zaak zelfs maar op de rol komt. Daar hebben wij concreet voordeel bij. De rest is Vlaggegezwaai en indianekreten van Tak en consoorten.
En zoals ik al in een andere posting schreef: Di Rupo is een briljant strateeg, beter dan die bende licenciaten in de rechten van het parlement. Hij heeft een doctoraat in de Exacte Wetenschappen. Dat is ander kaliber. Dat zijn mannen van Facts & Figures en niet van slogans. Di Rupo mag wat mij betreft premier worden. Hij is bekwaam en kan rekenen, wat van Blokkers niet kan gezegd worden. De Vlamingen zijn toch voldoende in aantal in de Kamer om hem te weerhouden van te veel etatistische avonturen.
Voor de liberalen ware het goed eens opnieuw in de oppositie te zitten om te weten dat politiek geen bolletjeskermis is waar men beloftes doet die men niet houdt. Als hij daarmede méér autonomie op sociaal economisch vlak gedaan krijgt inzake autonomie.
Di Rupo is een rationeel en sluw gesprekspartner, en als hij premier wil worden, mij niet gelaten. Hij is rationeler en zal ten minste geen loze beloften zeveren zoals de modelstaat, de 200.000 banen van Verhofstadt enz.
Probleem is dat ik weinigen zie langs Vlaamse zijde met de zelfde kennis en hetzelfde politiek gewicht. De enige die een evenwicht kon maken was Dehaene. De rest komt echter nog niet aan zijn sloffen.
En weet dat deze teksten geschreven zijn door een echte liberaal. Die wèl degelijk de Vlaamse Leeuw kan zingen en zelfs béter dan Verstrepen, doch die leren onderhandelen heeft in sociaal ekonomische materies en die zijn dossiers kent.
Doch ik verdedig liever het liberale gedachtegoed met echte liberalen en niet met politieke opportunisten zoals de huidge Troika +1 van de VLD het doet.