Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
ik heb onlangs nog een rapport gelezen waarin stond dat de hoofdreden van criminaliteit bij allochtone jongeren de onvoldoende veroordeling van criminaliteit in die gemeenschap is...
|
Dus criminaliteit wordt binnen de allochtone gemeenschap 'in zekere zin' getolereerd...hiermee breng je ongetwijfeld de culturele achtergrond in één lijn met het crimineel gedrag van mensen van een bepaalde cultuur. M.a.w het crimineel gedrag komt voort uit de cultuur, het geheel van normen en waarden en religieuze opvattingen. Iemand die bv. een turkse opvoeding krijgt, is voorbestemd om een crimineel te worden.
Dus een criminele allochtoon is een gecultiveerde persoon
Triestig, jullie anayse-vermogen is gewoon triestig
En een vlaamse crimineel dan, heeft die dan ook een turkse of marokkaanse opvoeding gekregen...of is de vlaamse cultuur net zoals de turkse of marokkaanse een gangster-cultuur. Nee? hoe is die Vlaming dan een crimineel geworden?
Je snapt al waar ik naar toe wil: crimineel gedrag vloeit niet voort uit cultuur maar is eerder afhankelijk van sociaal-economische situatie en de persoonlijke visie van een persoon op dingen zoals eerlijkheid en rechtvaardigheid. Een cultuur, eender welk, definiëert een kader waarin strak(!) omlijnde normen en waarden de persoon richten en hem een besef geven van eerlijkheid en rechtvaardigheid. Kun jij mij een voorbeeld geven van een cultuur dat stelen toelaat?
Criminelen zijn dus personen die zich uit de cultuur-kader "bevrijden" en beginnen te leven op een manier die niet strookt met de voorschriften dat die kader omlijnd. Ze vallen dus uit de gemeenschap, al dan niet zelf gewild.
Crimineel gedrag is dus geen cultuur (zoals jij beweert) maar een a-cultuur.
Nu is de vraag: wat zet sommige mensen aan om zich te "bevrijden" uit die cultuur-kader. Welke factoren stoot de mensen uit die cultuur-kader en gemeenschap.
antwoord hier maar eens op.