Los bericht bekijken
Oud 9 januari 2021, 19:04   #1
Eurosceptic
Minister

Standaard Staat onze vrijheid van meningsuiting onder druk?

Naar aanleiding van het besluit van Twitter om de account van Donald Trump permanent te schorsen..

1 dag later werd er gedebatteerd in ons parlement. Het geluid van elke politicus die niet bij N-VA of het VB hoort, was dat het "Trumpisme" ook ons land bereikt. Want ook hier groeit "extreem" rechts, zogezegd. Alsof we allemaal debielen zijn die vatbaar zijn voor de woorden van Trump, want er is niemand die anders zou protesteren. Het protest bij het Capitool werd gebruikt/misbruikt om een misplaatste parallel te trekken met België.

Er werd gezegd dat fake news een groot probleem is, en dat er werk van moet worden gemaakt om het te bestrijden via censuur op sociale media. Er moest een team komen om fake news te elimineren.

Het gevaar hiervan is dat alle meningen die niet in het politieke plaatje van onze regering passen, of die een bedreiging zijn voor onze regering, bestempeld worden als fake news of haatspraak en dus gecensureerd moeten worden.

Een voorbeeld daarvan is dit

Parket: Slogan stop de Islamisering is aanzet tot haat

Een slogan "stop de Islamisering" is in mijn ogen de uitdrukking van een mening. Maar de rechterlijke macht oordeelt dat het uitdrukken van een mening gelijk staat met aanzetten tot haat of geweld.

In mijn ogen is dit een enorme aanval op de vrijheid van meningsuiting.

Mee eens of oneens?

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 9 januari 2021 om 19:07.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden