Los bericht bekijken
Oud 10 januari 2021, 23:34   #761
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En de sterren staan weer niet goed.

Verschil met Catalonie en Schotland: dat zijn historisch, cultureel en genetisch gezien volkeren met eeuwen geschiedenis. in het geval van schotland, terug tot de picten, caledoniers en de ierse stammen (scots).

In Vlaanderen bestaat dat niet. Een west-vlaming heeft cultureel en volkskundig niks te maken met een Limburger. Die eenheid en volksgeest bestaat hier niet.

Vergeet dat dus maar. It ain't happening.
Ik zie eerlijk gezegd geen verschil met Vlaanderen. Scots is trouwens een Germaanse taal gekomen verspreidt uit het Anglische koninkrijk Northumbrië en die Ierse stammen brachten het Gaelic naar Schotland, niet het Scots.

Ook een divers land hoor, Schotland.

Verder neem ik wat jij schrijft over geschiedenis met een korrel zout. Toen je zei dat we geen historische band hebben met Nederland gaf je ook bevraaglijk zwakke argumenten aan (de maximale grenzen van de Nederlanden als enige criterium, toen Gelre erbijkwam, lol). Duidelijk een Belgicist (je recht), maar eentje die daartoe wel bereid is desinformatie te verspreiden en uit die overtuiging zelfs cijnsstemrecht voorstaat. Dat laatste maakt me zorgen bij nationalisten van iedere strekking.

Ik vind ook dat je daarmee Belgicisme minder populair maakt want mensen zijn geen uilen. In jouw belang zeg ik het ook ergens, indirect.

Laatst gewijzigd door Weyland : 10 januari 2021 om 23:39.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden