Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Ik heb nooit begrepen op basis van welke feiten me nu spreekt over een veel besmettelijkere variant.
Er is een dominante variant, akkoord. Er zijn ook meer besmettingen want ze zitten daar op een besmettingspiek. Maar daaruit besluiten dat er een causaal verband is tussen die variant en de groei van het aantal besmettingen is toch nogal kort door de bocht.
En dan nog, ik zou me pas ernstige zorgen beginnen maken als er een veel dodelijkere variant zou opduiken. Als die variant besmettelijker is dan zijn we er in principe ook sneller van verlost.
|
Ze hebben gezien dat de spike proteïnen veranderd zijn waardoor het makkelijker besmet, het probleem is dat die variant het immuunsysteen minder triggert waardoor ze vrezen dat het huidige vaccin niet zal werken daar tegen.
Voor mij is dat een teken dat die variant niet meer zo dodelijk zal zijn, daar hebben we nog geen cijfers van. Het is de overreactie van ons immuunsysteen dat het dodelijk maakt dus dit kan zeer goed nieuws zijn. Of ze ons die info gaan geven of achterhouden is iets anders, opeens zouden vaccins niet meer nodig zijn he.
https://www.cbc.ca/news/health/covid...iant-1.5860585