Los bericht bekijken
Oud 13 januari 2021, 09:22   #777
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.536
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik stel voor dat ge dit eens bekijkt. Dan ziet ge de verbindingen van het meest Oostelijke deel van het Vlaamse gewest met de overkant van de huidige grens(-maas). Maar ook het (politieke) verschil met Vlaanderen en Holland.

https://limburg.bbvms.com/view/L1_vi...:shock:vbi5YSM
Ik heb nooit gezegd dat er geen verschillen zijn cultureel of politiek. Toch ben ik niet tegen een Groot-Nederlands scenario en geniet het mijn voorkeur post-België over onafhankelijk Vlaanderen.

Zolang men geen desinformatie verspreid of selectief omgaat met de geschiedenis is het voor mij goed, waar helaas grote problemen bestaan in dit onzekere land.

Op een andere draad linkte jij een dergelijk artikel van De Morgen bijvoorbeeld met een duidelijk Belgicistische bril, die enkel de geschiedenis toont die het graag ziet. Daar pas ik voor. Propaganda noem ik dat, als kritiek voor propaganda ironisch en ik ben enkel geïnteresseerd in volledigheid.
Bijvoorbeeld doen alsof het een mythe is dat het Nederlands achtergestoken werd in België en doen alsof de Meetingpartij in Antwerpen nooit bestaan heeft omdat het hun nationalisme slecht uitkomt.

Voor de rest wel een interessante docu over de Maas. Ik ben ook van mening dat er een Maas-cultuur bestaat, ook al vertelde een Luikenaar me dat de band tussen Luik en Maastricht vandaag den dag dood .

Laatst gewijzigd door Weyland : 13 januari 2021 om 09:40.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden