Los bericht bekijken
Oud 14 januari 2021, 21:57   #175
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat hangt er vanaf hoe die kleinkinderen denken over hun opa. Er zijn er nogal veel die vinden dat oostfront opa een goede zaak deed om naar Polen te trekken om daar Russen, Joden & Polen af te slachten.
Is dat zo?
Ik weet dat niet, maar ik volg niet elk profiel op de voet.
Russen zijn effectief een plaag gebleken, nietwaar?
Of was die koude oorlog maar een droom?
Ik voel mij in elk geval niet aangesproken, ik denk niet dat mijn familienaam met collaboratie verbonden is.
Van mijn grootvader aan moeders kant weet ik dat hij een Spanjaard na of tijdens de burgeroorlog (kan hem de details niet meer vragen) bij hem onderdak gegeven heeft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dan ja, is dat een erfzonde. Maar je kan er zo vanaf geraken door het te verwerpen, er is volledig vrije keuze.
Goh ja, en hoeveel keer per dag moeten die mensen dat doen?
Voor mij moeten die mensen helemaal niets, zolang ze zelf het nazisme niet omarmen zie ik geen probleem.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Maar het kan zuur zijn als je een familienaam draagt van iemand die in Oost Europa op strooptocht is gedaan en bloed heeft vergoten voor de nazi.
Ik ken de lijst niet van familienamen die daarmee verbonden zijn.
Ik hoef ze ook niet te weten, waarom zou ik mensen anders moeten behandelen op basis van iets waar ze zelf niet schuldig aan zijn?

Ik vind het een vorm van racisme.
__________________
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag)
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden