Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler
Meer of minder auto's is niet de discussie.
Het gaat er om of er meer of minder auto's op de weg zijn.
Autodelen haalt geen auto's van de baan!
|
als 1miljoen auto's gedeeld worden als een soort openbaar vervoer, zijn dat 1miljoen personen die geen auto kopen en 1miljoen die een auto delen met de andere die ermij rijdt op een ander moment
dus er zijn ipv 6miljoen wagens , maar 5miljoen wagens ingeschreven, er is ook maar parking nodig voor 5miljoen, er zijn ook minder parkinginkomsten omdat die auto's minder parkeergelegenheid vragen..
gewoon doorredeneren: 1miljoen EV's, is 1miljoen minder garage inkomsten, minder verkoop, minder omzet, minder productie, maar evenveel kilometers is dus meer kilometers per auto. Verbruik cijfers zakken 1miljoen minder tankers, wel meer elektriciteit, minder taks inkomsten, meer kilomterheffinginkomsten
maar idd er wordt geen kilometer minder gereden op de openbare weg met die deelwagen
de grootste verliezer is de staat
1milj minder inschrijving, minder btw, minder taksen, minder benzinetaksen,