Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON
Iedereen heft er de mond over vol en de meesten weten nu al wat de regering in de komende dagen nog gaat doen om dat op te lossen. Sterk forum.......veel helderzienden...
|
Wat Vlaamse overheid moet doen is de gaten dichten in hun groen beleid, eerst en vooral de netbeheerders eens deftig onder de loep nemen , maar ja Vreg ligt wel bij hen in bed.
Nu zou de overschot met kruimeltjes vergoed worden , en dat klopt langs geen kanten.
VB.stel ik produceer op een zonnige Junidag 50 kwh en verbruik rechtstreeks 10 kwh, dan injecteer ik 40 kwh op net; waar denkt iedereen wie en waar die 40kwh verbruikt word?
Die kan al in straat verbruikt worden of zeker in straal van 500 meter, is dat nog niet dan binnen straal van 2 km.
Dit gebeurd bij elke kleine PV installatie onder de 10KWp .
Dus wij leveren aan "Buur" en die buur betaald daar de volle pot van aan zijn leverancier.De DNB neemt hier een stevige brok van al vloeit die stroom maar paar 100 meter verder , hierin moet Vreg en Vlaamse overheid een beter compensatie bekomen om onze injectiestroom te vergoeden en dan ben ik volledig akkoord en de cirkel is rond.
Geen 3 cent maar minstens 10 eurocent/kwh en dit om volgende reden:
Wij investeren in beleid van Vlaamse overheid groene energie , dan mag daar wel iets fair tegenover staan.
Eénmalige vergoeding omdat mijn meter niet meer terug kan draaien moet ik niet hebben ,is een verkeerd signaal .
Pv eigenaars met warmtepompen hebben liever deftige vergoeding van hun hoge injectiestroom in zomer dan een peulschil van éénmalige vergoeding.
Zo leveren die groene stroom aan buren of buurt over een zeer korte afstand van stroomnet.
Dus Vlaamse regering maakt daar werk van.
Als Vlaamse regering daar werk van maakt zullen er onmiddellijk terug PV installaties geplaatst worden en ook warmtepompen.
Beter vergoeding van injectiestroom met 10 eurocent en alles valt in plooi.