Los bericht bekijken
Oud 17 januari 2021, 12:00   #62
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ik heb deze informatie hier nog eens gedeeld als argument dat ik mij kan beroepen op het recht van Blut und Boden. Zo een 15 jaar geleden heb ik deelgenomen aan The Genographic Project van National Geographic. Ze wilden de migratiepatronen doorheen de menselijke geschiedenis onderzoeken aan de hand van DNA.
Uit dat onderzoek is toen gebleken dat ik tot de subclade I-P37.2 behoor. De grootste concentraties hiervan vind je in de Balkan, meer specifiek Kroatië en Bosnië. En dat klopt perfect met wat ik weet van mijn familiegeschiedenis. Mijn ouders(en hun ouders, en hun ouders, enz... Er zijn geen bronnen die ons elders situeren.) zijn geboren in het voormalige Joegoslavië. Eind jaren vijftig van de vorige eeuw zijn ze naar Turkije gemigreerd en van daaruit midden jaren zestig naar België gekomen.
Ik deel inderdaad dezelfde haplogroep als de Scandinaviërs. Dat verklaart ook waarom ik zo graag ga winkelen in de IKEA en een grote fan ben van de serie Vikings.
Het valt mij op de forumleden die hun DNA hebben laten testen precies een andere kijk op 'volk' hebben. Kennis geeft blijkbaar een beter inzicht. Onwetenden kan men gemakkelijker manipuleren.
Mijn y-dna wordt vooral gesitueerd in Oost-Europa Polen-Oekraïne.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden