Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Toch wel hoor. Maar het was de tweede titel, de eerste was iets van "bon ik zit in het gevang, en jullie binnenkort ook"
Nadien had de moderatie mij gevraagd om de titel aan te passen aan iets algemeners, en ik heb dat gedaan.
Het vat de situatie perfect samen he.
Kijk, jij denkt dat ik met mijn puur hedonische kijk niet maatschappelijk kan denken, en niks is minder waard.
|
Als je daarmee fun zonder onderscheid bedoelt, dan weet ik dat inderdaad en ik zie dat bevestigd doordat iemand die het tegendeel beweert over de geschiedenis, de religie,... enkel dogmatisch-deductief kan spreken, ahistorisch (waarbij dingen verondersteld worden waar geen indicatie voor is) en bij concrete vragen door de mand valt en nood heeft aan sofismen om er niet op in te moeten gaan. Daarnaast is het opmerkelijk dat niet eens per se een intellectueel maar ueberhaupt een volwassene een zodanig simplistische kijk op cultuur serieus kan nemen.
Citaat:
Wat tevens bewijst dat er helemaal geen tegenstelling is tussen hedonisch denken en maatschappelijk denken. Goed maatschappelijk denken gaat uit van hedonisch denken, maar dat gaat in tegen uw visie waar gij eerst wilt kunnen sleutelen aan hoe mensen zouden moeten denken.
|
En waar ze van moeten leren 'genieten' op een manier die met de rede - ook op ethisch vlak - verzoenbaar is, wat dan ook duurzame en gegronde vreugde oplevert (tegenover de mimetische bipolariteit).