Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele
Hopla, Bloomberg heeft zijn toekomstvoorspellingen al een paar maal moeten bijstellen.
Van 35%in 2016 naar 58% in 2020 (aandeel EV verkoop in 2040)
Veel meer ook al ? Zeker niet meer -rijdende- auto's.
Het aantal uitgereikte rijbewijzen is ~15% dalende de laatste 10 jaar, ondanks groeiend aantal potentiële bestuurders.
Werd in 2015 ook al vastgesteld: (ook bij de 70-plussers)
Het personenwagenspark is overigens 0,01% gedaald in 2020 (per 1 augustus):
https://statbel.fgov.be/nl/themas/mo...voertuigenpark
dus er werden er iets meer uitgeschreven als ingeschreven, 621 minder.
|
Als BE nu al 100miljard personenkm rijdt, en NMBS 10miljard rijdt... dan kan de markt 10% groeien... en heb je alle vervoer op de weg gezet.
Maar...
als alle koerierdiensten ook nog eens zelfrijdende auto's worden, dan heb je uw pakjesdiensten die nog goedkoper transport gaan organiseren... Dus mensen rijden minder rond en de pakjes vliegen automatisch rond... Is dat meer of minder km ? Het zal ietske meer zijn...
dus het komt erop neer dat er nogal wat shifts kunnen gebeuren. Zowel in individueel vervoer (minder samen) en in pakjes (minder boodschappen) en versus OV (geen trein meer)
heb je nog een rijbewis nodig met een FSD ? nee toch

Dus peuter van 3 jaar kan met de auto naar school... Ladderzat op de achterbank en met GSM achter stuur is geen overtreding meer...

Snelheidsovertredingen zijn de schuld van fouten in de databank

Accidenten zijn bugs in de software

of eentje die nog durft het stuur in handen nemen en die wil bewijzen dat hij het nog kan opnemen tegen de techniek.
