Los bericht bekijken
Oud 17 januari 2021, 17:58   #11
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Als BE nu al 100miljard personenkm rijdt, en NMBS 10miljard rijdt... dan kan de markt 10% groeien... en heb je alle vervoer op de weg gezet.
Maar...

als alle koerierdiensten ook nog eens zelfrijdende auto's worden, dan heb je uw pakjesdiensten die nog goedkoper transport gaan organiseren... Dus mensen rijden minder rond en de pakjes vliegen automatisch rond... Is dat meer of minder km ? Het zal ietske meer zijn...

dus het komt erop neer dat er nogal wat shifts kunnen gebeuren. Zowel in individueel vervoer (minder samen) en in pakjes (minder boodschappen) en versus OV (geen trein meer)


heb je nog een rijbewis nodig met een FSD ? nee toch Dus peuter van 3 jaar kan met de auto naar school... Ladderzat op de achterbank en met GSM achter stuur is geen overtreding meer... Snelheidsovertredingen zijn de schuld van fouten in de databank Accidenten zijn bugs in de software of eentje die nog durft het stuur in handen nemen en die wil bewijzen dat hij het nog kan opnemen tegen de techniek.
zeg maar (smart)telefoon tegen gsm...

Tesla en andere? hebben al een aanvraag bij NHTSA ingediend dat alle gekoppelde spullen in de FSD-wagen beter als besturingscontrole of potentiële brokkenmakers te overwegen ... ook die van passagiers... dus daar moeten nieuwe veiligheidsnormen komen.

Ze vragen naar een nieuwe standarizering enz... (zelf)bescherming inzittenden ..

Citaat:
Tesla Asks US Gov. to Consider Phones/Tablets as “Driver Controls”

https://www.youtube.com/watch?v=NyTxYH8buR8

Tesla asked NHTSA to adjust language in safety policy update for autonomous vehicles, possibly hinting at some of Tesla’s future plans

https://www.nhtsa.gov/sites/nhtsa.do...e_01142021.pdf

Occupant Protection for Vehicles With Automated Driving Systems

AGENCY: National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), Department of Transportation.

ACTION: Final rule.

SUMMARY: This final rule removes barriers in the occupant protection Federal motor vehicle safety standards for vehicles equipped with Automated Driving Systems (ADS) that lack the traditional manual controls necessary for human drivers, but that otherwise have typical seating configurations.

This final rule clarifies the ambiguities in applying current occupant protection standards to ADS-equipped vehicles without traditional manual controls, while maintaining the regulatory text’s application to more traditionally designed vehicles and vehicles equipped with ADS that may have alternate modes. This final rule is limited to the crashworthiness standards and and provides a unified set of regulatory text applicable to vehicles with and without ADS functionality

(...)
Level 4 FSD komt eraan, mss dit jaar nog in bepaalde staten/landen

Als zulke hindernissen uitgeklaard zijn...

Laatst gewijzigd door Micele : 17 januari 2021 om 18:07.
Micele is offline   Met citaat antwoorden