Los bericht bekijken
Oud 18 januari 2021, 14:49   #4
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

In Willebroek wilde men even een avondklok invoeren omdat er te veel lawaaioverlast was. De raad van state heeft deze beslissing echter teruggefloten.

Het is wel zo dat die maatregel werkte, er wás minder overlast. Maar het is angstaanjagend hoe men van iets "ongezien sinds 1945, maar door corona nu echt wel nodig" zo snel iets normaal maakt dat los van enig verband met corona probleemloos kan toegepast worden.

Ik denk dat die avondklok nooit meer definitief weg zal gaan... bvb als er binnen 5 jaar ineens een felle griepepidemie is HOP een avondnklok. Iets "ongezien sinds WO 2" is dan plots "normaal".

Terwijl we in 2018 tijdens een enorme griepuitbraak gewoon lekker op café gingen, gaan de café nu moeten sluiten en wordt er een avondklok ingevoerd.

Het wordt het nieuwe normaal.

Ook dragen van mondmaskers ga je binnen 10 jaar nog altijd zien. Dit gaat nooit meer weg. Toen ik in 2016 in Japan was droegen mensen daar ook hier en daar mondmaskers, vooral op openbaar vervoer. Dit omdat er een SARS epidemie was in 2003. 13 jaar daarna zat die gewoonte er nog altijd in.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden