Wat voor sadisten zijn die experts?
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/01...-januari-2021/
Professor Dirk Devroey:
"Verplichte quarantaine zou een sterk ontradend effect hebben voor reizigers"
De huisarts en decaan Geneeskunde aan de VUB Dirk Devroey pleit voor strengere regels voor reizen. "Als je de grenzen nu beter zou controleren of in het beste geval sluiten, dan kan je de situatie beter beheersen. Het is nu moeilijk om een overstroming tegen te gaan, terwijl er nog steeds water binnenstroomt", aldus Devroey in "Terzake".
Volgens Devroey wordt er nog (te) veel virus het land binnengebracht door mensen die naar ons land reizen of terugkeren van een buitenlandse reis. "Ik begrijp van de politici dat ze de grenzen niet kunnen of willen sluiten. Dat lijkt mij nochtans het gemakkelijkste. Je kan toch iemand die ons land binnenkomt, tegenhouden en zeggen dat hij of zij in quarantaine moet en getest moet worden. Ik ben verbijsterd dat dat niet kan."
Een verplichte quarantaine in een hotel werkt volgens Devroey ook heel ontradend. "Als je twee weken in quarantaine moet, dan ga je nadenken of je een week op reis gaat of een korte citytrip wil maken. Je blijft bovendien in je eigen bubbel en je zal het virus niet verspreiden onder de bevolking."
"
Het is aan te raden dit ook te doen bij mensen die in ons land besmet zijn. Die kunnen we uit hun gezin trekken en in hotel in quarantaine plaatsen. Het meeste aantal besmettingen van mens op mens gebeurt in het eigen gezin. Dat maakt het interessant om besmette mensen uit hun gezin te halen."