Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spaz322
Ik vind het spijtig dat je in je redenering even rascistisch bent als de nazi's naar de joden toe. Een objectief gesprek over deze materie vervalt wanneer je met zo'n taal begint.
Bush reageerd ook maar op de ongelovigen, vanuit zijn christen-zieltje. Toch wel raar dat een land dat vrijheid en verdraagzaamheid propagandeerd zich verlaagt tot het oorlog voeren tussen godsdiensten. De ketters moeten gestraft worden voor hun "evil" daden. Laten we opnieuw een kruistocht starten anders om de ongelovigen te overtuigen van ons gelijk.
Wat Bush in europa komen doen is de angst die zich in amerika gevestigd heeft verspreiden. Angst voor de "moslim-terreur". Laten we nu zoals de amerikanen dat allemaal lekker slikken en onze zuur-verdiende vrijheden opgeven opdat we ons allemaal veilig gaan voelen.
(sorry voor de sarcastische ondertoon kon het anders niet neergetypt krijgen)
|
Hoe kun je mijn redenering nu vergelijken met dat van de nazi's tegen de Joden. Hitler stigmatiseerde de Joden als groep en vergeleek ze met de duivel.
Ik heb het over de moslim-dictaturen en de moslim-terroristen. Niet over de bevolking in het algemeen. Al moet ik toegeven dat ik de neiging heb om te geloven dat deze godsdienst haar mensen tot staat brengt kwaad te doen.
Bush heeft van het begin altijd al gezegd dat hij niet zou tolereren dat mensen worden aangepakt vanwege hun moslim-zijn. Maar hij laat zich niet doen tegenover de terroristen en de moslim-dictaturen die vijandig handelen. Met groot gelijk.