Los bericht bekijken
Oud 20 januari 2021, 06:43   #491
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Ik vraag me af of angst dom maakt, of domme mensen gewoon meer neiging hebben om irrationeel bang te worden.

De onzin die onze corona fascisten hier blijven uitkramen kan toch niet meer alleen door hun leeftijd komen. Zelfs een hoogbejaarde zou zolang hij niet dement is in staat moeten zijn om enkele simpele basisconcepten te begrijpen.
Ik denk dat angst dom maakt. Er zijn hier verschillende posters op het forum waar uit hun voorgeschiedenis blijkt dat het bijzonder intelligente mensen zijn, met een wetenschappelijke vorming, die nu hersenloos zonder nadenken in de propaganda trappen.

Natuurlijk is het zo dat men dat niet altijd moet afdoen als "dom". Er kan een visie op de wereld bestaan waarbij het hoogste goed in de maatschappij "zes maanden extra leven van een bejaarde" is, een inzicht waartoe ze gekomen zijn nadat corona de ronde deed, en waarvan ze het belang niet ingezien hadden toen er griep was. Misschien uit onwetendheid over de dodelijkheid van griep of zo. Je kan inderdaad de levensbeschouwing aangedaan zijn dat uw gans leven enkel maar dient om "zes maanden extra als ouwe pee of mee" te leven ; dat uw gans streven is om er een paar maanden bij te doen, onafhankelijk van wat een snertleven ge U daarvoor aandoet. Dat is misschien zelfs gangbaarder dan men denkt, als men ziet hoeveel mensen fortuinen willen vergaren voor hun ouwe dag, en gierig leven, om er toch maar een paar maanden of zo bij te doen. Je kan de mening toegedaan zijn dat de enige belangrijke dag in uw leven, de laatste dag is en dat daar gans uw leven voor opgeofferd mag worden qua fun. In die visie hebben zij gelijk natuurlijk. De jeugd en de mensen die nu een jaar goed leven verloren hebben, gaan toch ook een laatste ouwe dag kennen, en dat is het enige dat telt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden