Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Het niet doen zou een rechtsstaat onwaardig zijn. Of waarom zou DVL zomaar de wet mogen overtreden ?
|
De antiracismewet is een gedrocht dat de naam wet niet waardig is en is al ettelijke keren moeten aangepast worden omdat hij niet werkbaar is. Ze wordt ook zeer selectief toegepast, ttz alleen op witten. Als ik zie wat gekleurde mensen allemaal mogen uitkramen op de openbare omroep. Dat valt ook onder de antiracismewet maar daar kraait geen kat naar. Racistische moppen tappen in een besloten groep mag niet maar op de vrt bloedserieus komen zeggen dat alle witte mannen racisten zijn en dat je er niet aan denkt om er een relatie met aan te gaan ... . Fuck de racismewet. Laat iedereen zeggen wat z.hij wenst.
Een antidiscriminiatiewet daar zou ik nog mee kunnen leven maar zelfs die zie ik maar moeilijk in praktijk gebracht. Soms valt het gemakkelijk te bewijzen dat er werkelijk op huidskleur of afkomst wordt gediscrimineerd maar soms is het dat helemaal niet. Als een manager van een groot bedrijf twee bruine interimmers laat gaan en in de plaats twee witten vast aan neemt dan is dat duidelijk discriminatie op basis van afkomst. Als een kleine zelfstandige liever het risico op problemen (met klanten of met drugs of tussen de drie werknemers die hij tewerkstelt) verkleint door een witte ipv een bruine aan te nemen is dat dan discriminatie ? En wat met al die vrij onzichtbare discriminaties: ik zal wel niet de enige zijn die het al heeft zien gebeuren: een kluisploeg die van zodra er enkele Arabisch sprekenden in zitten volledig arabiseert ... is Arabisch spreken zodat iedereen die dat niet spreekt gaat lopen een vorm van discriminatie ?
Neen die antiracismewet trekt op geen zak. Ze zouden beter Tim Verheyden voor het gerecht slepen voor het aanwenden van belastinggelden voor eigen gebruik.