Los bericht bekijken
Oud 23 januari 2021, 13:56   #591
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
dat geldt voor iedereen, begin geen bevolkingsgroepen met mekaar te vergelijken want dat is onbegonnen werk.
niet meer kunnen gaan sjotten of een kankerbehandeling die niet kan doorgaan omdat de zalen vol covidpatienten vol liggen?

ik reageerde op iemand die 9 kinderdoden door corona aanvaardbaar vind.
meer niet
Natuurlijk is dat aanvaardbaar. Ik val hier bijna van mijn stoel omdat ik nu pas door heb hoe slecht sommigen in staat zijn om dingen in perspectief te plaatsen.

We zijn hier met 11.000.000 in dit landje. Als op dit gigantisch aantal 6 kinderen sterven is dat maatschappelijk gezien compleet insignificant. Er zijn 100'en andere oorzaken waarbij dit aantal kinderen sterven en ook dat vinden we als maatschappij aanvaardbaar.

Het nastreven van een totaal risico-loze maatschappij waar je niet meer in kan dood gaan zou zich vertalen in een absolute horror-staat.

Als je niet in staat bent om persoonlijk leed te ontkoppelen van maatschappelijke impact dan gaat het je nooit lukken om deze crisis in het juiste perspectief te plaatsen. Als je iedere discussie rond deze crisis vertaalt naar specifieke gevallen en de persoonlijke impact op die specifieke gevallen dan doe je het echte debat dood.
alpina is offline   Met citaat antwoorden