Los bericht bekijken
Oud 23 januari 2021, 19:04   #65
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Alle gekheid op een stokje.....tegen halfweg volgende maand zullen al een aanzienlijk aantal mensen (mogelijk tienduizenden) hun tweede prik gekregen hebben...Zorgverleners die sowiezo in meer risicovolle omstandigheden dienen te werken.

Voor de zomer zullen we het weten wat die vaccins doen tegen al die variaties die blijkbaar bestaan
Wel, voor die Zuid-Afrikaanse varianten is het toch wel twijfelachtig eerlijk gezegd. Die Zuid-Afrikaanse varianten hebben ongeveer dezelfde trukken toegepast en "ontdekt" op onafhankelijke wijze als die Braziliaanse. De Britse had 1 truk ontdekt, maar het is heel merkwaardig dat zowel die Z-A als die Braziliaanse de mutaties E484K en K417N uitgevist hebben, evenals wat prutsen in een ander deel van het S proteine, hoewel ze daar andere prutsen hebben ontdekt elke van hun kant en dat zijn exact de essentiele punten van "herkenning" van de neutraliserende antilichamen die men bij de meeste mensen gevonden heeft (en die waarschijnlijk ook opgewekt zullen worden door het vaccin). Kortom, de neutraliserende antilichamen die heel typisch zijn bij de meeste mensen die natuurlijk geinfecteerd waren door een "normale" versie herkennen deze varianten helemaal niet meer en reageren er niet mee.

Met andere woorden, dat riekt heel heel heel hard naar immuun ontwijking en die kan maar doorbreken als die, eh, wel echt aan immuunontwijking doet in ' t echt.

Wat mij zorgen baart is dat het blijkbaar niks doet aan niet-neutraliserende antilichamen die even vrolijk blijven reageren. En een stevige reactie van niet-neutraliserende antilichamen was precies wat men gevonden had, dat juist naar een slechter aflopen van de ziekte ging leiden. Ik hou dus mijn hart vast van wat die varianten doen op mensen die het al gehad hebben... of die gevaccineerd zijn. Gaan die die ook met een extra zware covid aandoening opzadelen (wat mijn vrees was met dit vaccin) ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 januari 2021 om 19:06.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden