24 januari 2021, 07:02
|
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
We zijn einde januari. Er zijn een paar gevallen van de Z-A variant gevonden zonder dat we weten hoe dat daar terecht gekomen is. Maar het zijn er maar weinig. "alles is onder controle".
Transpositie naar januari 2020. (voorlaatste maand ancien regime).
Er waren een paar corona gevallen. We weten niet waar ze vandaan komen, maar alles is onder controle.
Toegegeven, in het nouveau regime zijn er meer testen, maskers en gel dan in het ancien regime. Maar volgens mij is de geest uit de fles. Ik zie ons niet die Z-A variant elimineren. Want we weten niet waar die vandaan komt, en of die niet ergens anders zit. Als die zich propageert, dan denk ik dat we in EXACT dezelfde situatie zitten als juist een jaar geleden. We kunnen hem niet snel onderscheiden van de "Britse" variant. Die nu circuleert, en ons dus zand in de ogen strooit.
Ja, we hebben nu maskers en gel. Maar ja, het virus heeft nu N501Y, wat het gemakkelijker doorheen die barrieres laat gaan wat we hem geleerd hebben. En het virus is ongevoelig voor onze groepsimmuteit (zowel vaccinale als natuurlijke) en ziet dus een "maagdelijke" bevolking.
RIP covid-19, here comes covid-20. Zelfde scenario als vorig jaar, maar met een virus dat nu beter onze "maatregelen" kent.
Als je wil weten hoe 2021 verloopt, kijk naar 2020, "on steroids". Deze keer gaan ze uw huis binnendringen.
|
Ik heb het allemaal niet in detail gevolgd, is er al iets bekend over de dodelijkheid van die zuiderse varianten en de leeftijdscategorieën van de slachtoffers?
|
|
|