Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove
Zij zullen gedacht hebben dat die volledige of bijna 2 maand totale Lockdown geweest zal zijn voor de lol. 
|
Wel, bij ons toch ook ?
Wij waren toch even hersenloze schapen ?
Denk jij dat de Chinezen met hun totalitair regime minder volgzame schapen zijn als men zegt dat er een epidemie op komst is dan hier ?
Het verschil is dat zij ze echt achter de rug hadden, en wij er pas aan begonnen waren. Dus leek het wel alsof hun lockdown werkte nadien en de onze niet.
Wat echt gewerkt heeft ginder, was "het laten waaien in het najaar" he.
Ik laat totaal in het midden of de Chinese overheid daar bewust van was of niet. Het feit dat ze die doktor Chi lastig vielen, laat mij denken dat ze er perfect bewust van waren. Misschien ook niet. Ik weet dus niet in welke mate die lockdown een echte poging was om de ziekte uit te roeien aan de bron, en in welke mate het was om trachten te verbergen dat men de epidemie had laten waaien, en te "tonen" dat de Chinese overheid het in de hand had -
geef toe, het heeft bij U gewerkt, die propaganda. Gij denkt echt dat de Chinese overheid het opgelost heeft. En vele Chinezen denken dat misschien ook. Wat de bedoeling is van de Chinese overheid.
Het klopt trouwens ook met de terughoudendheid om naar de origine van corona te zoeken. Niet alleen die labo kwestie. Dat is iets dat ze ondertussen helemaal hadden kunnen verbergen. Maar het zou misschien vooral duidelijk worden voor die onderzoekers dat de epidemie doorgewaaid was. En DAT zou een zwaar imago probleem voor de Chinese overheid zijn naar haar eigen bevolking toe. Dan zouden de Chinezen beseffen dat 1) ze de epidemie in hun bakkes gekregen hebben en 2) een idiote lockdown die tot niks diende moesten ondergaan.
En waarom denk ik dat het echt doorgewaaid heeft in China ?
1) Omdat die reporter dat zegt
2) omdat we nu bij ons zien dat corona in november piekt
3) omdat er reeds gevallen van corona (achteraf) gekend waren in september en oktober bij ons, wat dus wil zeggen dat het al goed op weg was in China.
4) het verklaart waarom het OOK begon te dalen in andere provincies in februari terwijl die niet onder dezelfde lockdown zaten. Het was gewoon het staartje. De eerdere "stijging" kwam enkel van de betere testen.
Het is dus zo goed als ONMOGELIJK dat corona, als het deftig aanwezig was, NIET ontploft is in oktober november. Het is onmogelijk dat zij pas hun epidemie in januari zouden gehad hebben. Het is niet mogelijk dat die dokters panikeerden terwijl het nog moest beginnen he.
Alle stukjes van de puzzel vallen toch mooi samen he.