Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle
Uiteraard gaat het niet enkel over 'gaan skiën'. Op datzelfde moment was gaan winkelen in Duitsland, Frankrijk of Nederland hetzelfde wat risico betreft om het virus het land in te brengen.
Waar het over gaat, is de manier waarop hij aangaf dat hij niet zou thuisblijven; en de motivering die hij er aan geeft. "Maak u maar meer zorgen over de echte griep!" Of aldus: "Covid 19 is helemaal niets ernstig".
Dat soort duiding helpt niet. En dat soort duiding heeft tot gevolg gehad dat mensen zijn gaan skiën; en dat mensen zijn gaan shoppen in het buitenland; of gewoon zijn verder gegaan met te doen wat ze van plan waren te doen.
|
Mijn punt is dat we dit virus nooit hadden kunnen stoppen. Het was hier al in Europa aanwezig, alle kiemen waren gelegd. Men is veel te laat tot het besef gekomen wat er aan de hand is. Je kan met de vinger wijzen naar MVR (verre van mijn grootste vriend) maar het feit is dat we op dat moment gewoon niets wisten over wat er aan de gang was.
Wie er wel iets had aan kunnen veranderen is China waar zich dit alles veel vroeger heeft afgespeeld. Als men daar transpranter was geweest haddden wij ons misschien wel kunnen voorbereiden en effectief een dam kunnen opwerpen.
Citaat:
Een viroloog (een wetenschapper aldus) waardig, had zich ofwel nu reeds geëxcuseerd voor zijn foute analyse; of (beter nog) nooit zo een gevaarlijke uitspraken gemaakt. En al helemaal niet op een moment dat nog niets zeker was met betrekking op het virus. Maar goed, dan kom je niet op tv natuurlijk ...
|
Daar ben ik volledig mee akkoord. Het is onbegrijpelijk dat hij niet openlijk heeft toe gegeven dat hij er volledig naast zat. Je kan niet met veel serieux eerst A en vervolgens B zeggen. Maar ik beschouw MVR dan ook meer als een vedette die zichzelf super graag ziet dan als een wetenschapper die waarheid en kennis nastreeft.