25 januari 2021, 22:38
|
#6
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.581
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Met een pakweg halfvolle batterij vast komen te zitten (in de file) op weg naar of terug van een ski-vakantie, als de autostrade of whatever geblokkeerd is ...
Zoiets als vb. de duizenden camions in de UK, die Frankrijk niet binnen mochten tijdelijk.
Hoeveel minuten kan je je interieur verwarmen?
(met een puur elektrische natuurlijk, een stekkerhybride zal zijn benzine- of dieselmotor wel kunnen laten draaien)
Idem dito op weg naar de zon: hoe lang draait de airco op een aanvaardbaar niveau?
Komt de civiele bescherming dan met waterflesjes, en met generatoren, zodat je tot aan het volgende e-tankstation geraakt, om daar je beurt af te wachten?
|
Ik denk een pak langer dan bij een ICE. Wat denk je wat een ICE verwarmt in ralenti? Wat denk je wat die dan verbruikt?
Of zie YT-filmpje Bjorn Nyland, bij -26°C desnoods. Hij kan nog wat videos streamen in zijn warme Tesla, om dan gerust in te slapen.
Citaat:
Tesla: Can You Camp Overnight In A Model 3 In -26 Degrees Celsius Weather
January 6, 2021
Can you sleep overnight in a Tesla Model 3 in negative temperatures? One of our favourite Tesla YouTubers Bjørn Nyland is putting his extremities on the line by finding out exactly what it takes to sleep overnight at -26 degrees Celsius, and we’re going to talk you through it.
The video begins with Nyland fast charging the car while also heating up the inside of the car by activating heating via the rear vents. He shows us that when you leave the car and move the key far enough from the car for it to lock, the rear vents deactivate. An interesting tidbit for you.
The video fast forwards to 3am after he’s found somewhere to sleep. The car’s surrounded by snow and he’s reading a -25.5 degree ambient temperature outside. The battery is sitting at 37 degrees, and sat stationary, the car is pulling 1kW of energy. He puts up insulation over the car windows to help keep heat in, and later on records the car pulling around 0.6kW with all the lights on and the heat pumps active. It’s very efficient while the battery is still radiating heat.
Throughout the night he uses the main display to stream videos, and after an hour the battery temperature has lowered to 15.5 degrees roughly, and the power use sits at around 860 watts. He also notes that he doesn’t quite trust the car’s exterior temperature sensor, but a third party sensor shows a similar number, if not slightly colder.
Nyland wakes up the next day after a good night’s sleep, despite a noisy compressor. Over 7 hours, the battery cooled down to 5.5 degrees with the car actively keeping the battery at this temperature. He crawls through the car with a thermal imaging camera to show us exactly where the car’s weak points are, and he finds that the parking sensors are heated, as are the side repeaters, and the side cameras.
Watch the video below to see his full findings on the experiment. It’s really quite interesting and worth 20 minutes of your time.
https://www.youtube.com/watch?v=VPud...ture=emb_title
|
Gotcha. 
Laatst gewijzigd door Micele : 25 januari 2021 om 22:58.
|
|
|