Los bericht bekijken
Oud 26 januari 2021, 19:42   #52
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wie haat hier dan wel zijn eigen taal ?

Wat heeft die inhoudsloze bewering te maken met het vaststellen dat er anno 2021 nog heikneuter-burgemeesters bestaan die zich in de gazet moeten weten te wurmen met dergelijke futiliteiten in plaats van bezig te zijn met ernstige zaken voor hun gemeente.
Is snel opgelost dit. Gewoon vaccinatiekaart verwisselen bij tweede vaccinatie en dat gaan ze doen. Dat gaat gewoon om de symboliek, verder geen erg punt.

Ik zou het zelf ook anders communiceren, maar de geschiedenis is hoe die is. Weinig mensen hebben heimwee naar een Franstalige elite zoals niet zo lang geleden nog bestond in Vlaanderen (ver in de twintigste eeuw), ook al is dit maar een administratieve fout. Tot de late 20ste eeuw had dat nog in zekere kringen hoor, die ophemeling van het Frans waaraan het Nederlands niet tot de hielen rijkt en dit zijn oude mensen.

Zelfs ik ben opgegroeid met 'Frans is gemakkelijker te leren voor ons dan Vloms voor een Franstalige' en 'wie geen Frans leert kan geen goeie job krijgen in België' en dat was de jaren '90. Gelukkig kan ik nu neutraal kijken tegenover het Frans.

Maar inderdaad, ik zou het verder niet uitvergroten. Ik kan het wel verklaren.

Laatst gewijzigd door Weyland : 26 januari 2021 om 19:52.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden