Los bericht bekijken
Oud 27 januari 2021, 11:30   #91
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Is snel opgelost dit. Gewoon vaccinatiekaart verwisselen bij tweede vaccinatie en dat gaan ze doen. Dat gaat gewoon om de symboliek, verder geen erg punt.

Ik zou het zelf ook anders communiceren, maar de geschiedenis is hoe die is. Weinig mensen hebben heimwee naar een Franstalige elite zoals niet zo lang geleden nog bestond in Vlaanderen (ver in de twintigste eeuw), ook al is dit maar een administratieve fout. Tot de late 20ste eeuw had dat nog in zekere kringen hoor, die ophemeling van het Frans waaraan het Nederlands niet tot de hielen rijkt en dit zijn oude mensen.

Zelfs ik ben opgegroeid met 'Frans is gemakkelijker te leren voor ons dan Vloms voor een Franstalige' en 'wie geen Frans leert kan geen goeie job krijgen in België' en dat was de jaren '90. Gelukkig kan ik nu neutraal kijken tegenover het Frans.

Maar inderdaad, ik zou het verder niet uitvergroten. Ik kan het wel verklaren.
En aan de franstalige kant, denk je echt dat daar verandering is gekomen in hun discour van de grote Franse taal tegenover, in het beste geval, een Vlaamse streekgebonden taal, die voor hen strikt binnen de Vlaamse grenzen moet blijven en zeker hen geen strobreed in de weg mag leggen.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden