Los bericht bekijken
Oud 27 februari 2005, 19:07   #3
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Aan Nederlandse kant is men inmiddels begonnen met de werkzaamheden voor het vernieuwen van de spoorlijn Maastricht-Lanaken door alle begroeiing te verwijderen. Waarschijnlijk zal het spoor zelf wel vervangen moeten worden, maar de brug over de Maas kan blijven liggen en hoeft alleen gerenoveerd te worden. Maart 2005 zou het werk aan het spoor echt beginnen.

Voor de heringebruikname van Lanaken-Beverst aansluiting zal ook het spoor vernieuwd moeten worden denk ik, maar de spoorbaan zelf ligt er nog volledig. Alleen de brug over het Albertkanaal moet op z'n minst grondig gerenoveerd worden.

Ik denk wel dat Hasselt-Maastricht beter geschikt is als lijn voor 'lighttrains', lichte lokale treinen, dan voor langeafstandstreinen (sneltreinen of intercity's), omdat het nu eenmaal enkelspoor en niet geëlektrificeerd is.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden