Los bericht bekijken
Oud 2 februari 2021, 15:13   #162
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Mijn gevoel zegt dat het spel gedaan is (momenteel is de koers buiten beurs 129$), maar het is enkel een gevoel.
Om hier een beter zicht op te hebben zou ik heel het shortcircus nogal gedetailleerd moeten kennen (gedekt shorten, naked shorten, shorten via derivaten, synthetische aandelen...), inclusief de mogelijkheid van de geshorte vennootschap om een kapitaalsverhoging (en dus creatie van nieuwe aandelen) uit te voeren, en de verplichtingen van de shorters om hun geshorte aandelen vroeg of laat te kopen. En daar heb ik te weinig zicht op, heb me daar ook nooit in verdiept. Maar een grondige kennis hiervan is wel noodzakelijk eens dat men in toestanden komt waar een zeer groot gedeelte van de aandelen geshort zijn. En die grondige kennis heb ik niet.
BTW ook slv staat momenteel -5% tov sluiting gisteren.
Wat vaak over het hoofd wordt gezien is dat voor elk geshort aandeel, er een virtueel aandeel bijkomt. Normaal wordt het synthetisch genoemd, maar dat zaait verwarring met een synthetische short (long put samen met een short call).

Maar je zal nu maar als hedgefund op een winst staan van enkele 100% (diegenen die long waren voor de heisa begon).
Die weten goed wanneer het kruit op is en zullen hun winst nemen bij elke opstoot naar boven tot enkel retail overblijft die vervolgens zullen worden uitgekleed door de shorts.

Laatst gewijzigd door hamac : 2 februari 2021 om 15:32.
hamac is offline   Met citaat antwoorden