Stel................
Stel,u bent op een gewone zondagavond een pintje aan het drinken in een gewoon stamcafe.Er zitten aan de toog een hoop gasten die zitten te zeuren over de hoge belasting op arbeid in ons land.Ik heb dit gespreksthema verstandig ontweken omdat ik anders weer wordt uitgemaakt voor "racist".
Op een gegeven moment komen er 2 Nigerianen binnen met 4 grote sporttassen vol (gestolen?) kleding.Wat gebeurd?
De stamgasten die eerst zaten te zeuren vliegen als een vlieg op een str*nt op de Nigerianan af om de nodige kledingstukken te kunnen bemachtingen mits het betalen met harde Euro's.
Na dat de Nigerianan weg waren vroeg ik aan de stamgasten wat hier de bedoeling van was.Ahhhh zeiden ze,"dit is toch plezant dat je goedkoop kleren kunt kopen".Waarop ik zei "dat ze het land hebben verraden".Toen vroegen ze "waarom"?
Ik zei "awel,waar denk je dat die goederen vandaan komen",waarop de stamgasten vertelden "al zijn ze gejat,wat maakt ons dat uit,we hebben ons koopje kunnen doen".
Waarop ik zei"kijk,waarschijnlijk gaat het hier om gestolen goederen,en wat gebeurd er als er goederen gestolen worden?Er wordt een heel onderzoek opgestart met ongeveer 3 speurders die door justitie worden betaald en waar haalt justitie de nodige middelen?Bij de belastingbetaler natuurlijk".
Hierop zeiden ze "dat is zever".Ik zeg "eerst klagen over de hoge belastingen en dan gestolen goederen bemachtingen,ja sorry,maar dit gaat men bekrompen geest te boven"
Waarop ze vertelden"dat ik me niet moet opjagen".
Heb ik me nutteloos opgejaagd?
|