Los bericht bekijken
Oud 8 februari 2021, 09:12   #2
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Met de nieuwe varianten in oa Zuid Afrika en Brazilië stelt de vraag of de vaccins wel nog nuttig zijn, de eerste onderzoeksresultaten komen binnen.

In Zuid Afrika wordt de vaccinatie met AstraZeneca voorlopig uitgesteld vanwege slechte resultaten voor hun lokale variant van Covid. Op een testgroep van 2000 mensen werden 19 van de gevaccineerden besmet en 20 van de placebo groep, statistisch geen verschil dus. Niemand moest opgenomen worden in het ziekenhuis.

https://www.rt.com/news/514871-south...s-astrazeneca/

Het is wel een kleine testgroep maar toch al een indicatie, niemand van beide groepen werd ernstig ziek maar voorlopig zijn er geen onderzoeksresultaten die aantonen dat die nieuwe varianten minder of meer ziekmakend zouden zijn.

Ikzelf ben eerder positief en ga ervan uit dat de nieuwe varianten minder dodelijk zijn, dat zou de normale gang van zaken zijn bij dergelijk virus.
Het blijft wreed vaag of de nieuwe varianten van het al verschillende keren gemuteerde virus dodelijker zijn of niet.

Verder ...

Zuid-Afrika schort vaccinatieprogramma tijdelijk op na AstraZeneca-studie.

Of je er positief ingesteld kan bij blijven dat is vrij twijfelachtig, want ik denk dat het virus een 'heropstanding' zal doen en nog enorm véél slachtoffers zal maken.

Een lugubere gedachte maar toch ...

Laatst gewijzigd door Universalia : 8 februari 2021 om 09:14.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden