Los bericht bekijken
Oud 12 februari 2021, 00:22   #17
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Wie verschiet er nu van dat zo een plastisch chirurg een vertekend vrouwbeeld heeft. Die man moet in zijn leven toch wel wat over de vloer gehad hebben. 't Zullen echt niet enkel brave vrouwen met borstkanker of brandwonden geweest zijn.

Maar meer on topic. Ik heb wel eens gelezen dat de bedoelde 'lezing' zo over de top was en eerder ervaren werd en misschien zelfs deels zo bedoeld was als standup comedie. Ik heb zelf dikwijls het gevoel dat ik het verschil tussen lachen en huilen niet meer ken; of dat ik denk, meen ik dit nu of is dit een overdrijving, ironisch, sarcastisch ... en ik kan iets de ene dag menen en de volgende dag voor de grap zeggen.

Hoe kan een rechter daar nu in godsnaam over oordelen. In wat voor een wereld zijn we terecht gekomen als je al niet meer mag zeggen wat je wilt of als iemand anders gaat vertellen wat je bedoelde. De neoracisten zijn al veel te lang aan de macht en zijn stilaan veel te ver aan het gaan. De hele regering en al hun acolieten in de magistratuur, de ngo-wereld, de subsidiesector, de culturele sector, ... horen stilaan in een cordon sanitair.

Als ik zo'n Hoeyberghs bezig hoor (maar ik heb nog maar hooguit een minuut of vijf gehoord denk ik) dan lach ik harder met zijn typetje dan met dat wat hij zegt. Er is toch niets verkeerd met zo iemand die debiel staat te doen ? Het enige dat ik daar bij denk als ik die bezig zie is zo wil ik zeker nooit zijn, worden of overkomen.

Zelfde nu met die mensen van Voorpost. De procureur eist zes maanden cel en een dikke boete omdat ze een verboden betoging hielden en een spandoek met daarop 'stop de islamisering' lieten zien. Op veel plaatsen zijn al dan niet verboden betogingen met veel meer mensen door gegaan en dan nog dikwijls uit de hand gelopen. En dan de beschuldiging van racisme en aanzetten tot haat ... die mensen veroordelen dat zal pas aanzetten tot haat. En gaan ze alle ex-moslims die zich tegen de islam uitspreken dan ook aanpakken ? Kunnen we terug redelijk worden aub. De neoracisten van groen en co moeten zich eens dringend gaan bezinnen. Ze hebben met een minderheid de macht gegrepen en zijn alle stemmen die hun niet aanstaan aan het stillen. Dit begint verdacht veel op de jaren 30 te lijken.

Ik las laatst een blaadje van een kunstenaarscollectief. Het kwam erop neer dat mensen die niet woke zijn moeite hebben met ambiguïteit. Ik wist niet waar ik het had. Als er nu in deze tijd mensen zijn die last hebben met ambiguïteit dan zijn het toch wel de woke zou ik denken. Maar het is zoals wanneer ze rechts beschuldigden van onverdraagzaamheid en veralgemening (jaren 90), gebrek aan empathie (jaren 2000), racisme (jaren 2010), ... het bleek telkens dat de balk die ze in het oog van de ander meenden te ontwaren de splinter in hun eigen oog was.

woke = erwache

Knappe analyse.