Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
Ik vraag mij af waar die tot nu toe moesten of mochten eten. Buiten ?
Volgens de wet mogen Franse bedrijven hun personeel niet toestaan om hun lunch te nemen in ruimten waar gewerkt wordt. Maar ook deze wet sneuvelt door corona. Frankrijk zal ze een dezer dagen aanpassen, kondigde minister van Arbeid Élisabeth Borne onlangs aan na een gesprek met de sociale partners. Het is de minister namelijk duidelijk geworden dat al die verplaatsingen tussen werkruimten en kantines of restaurants het risico op extra besmettingen fors verhoogt. Gezellig samen lunchen was er bovendien toch al een tijdje niet meer bij. De meeste kantines in Frankrijk zijn gesloten, net als de bars en de restaurants.
Bron: https://www.standaard.be/cnt/dmf20210212_93359257
|
Ik ben verbaasd dat ze in Frankrijk überhaupt MOGEN eten, met hun Noord-Koreaanse maatregelen.
Ik ben al blij dat onze Franstaligen die zichzelf anaal vingeren voor een Franse vlag niet TE veel van de Franse regels doorduwen.