Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde
December 2019, we zijn nu februari 2021, u vindt het normaal dat ze uit die stadsfeestzaal geflikkerd wordt, maar u stelt zich geen vragen bij de VLD die haar al die tijd welwillend tewerkstelde?
|
Nee dat vind ik ook niet normaal. Maar ik lees in de twee Kaouakibi draden alleen maar kritiek en hoongelag op de VLD. Een standpunt waar ik mij volledig bij aansluit.
Citaat:
Nog eens, ik verdedig de N-VA hier niet, op Vlaams en federaal vlak heb ik Vlaams Belang gestemd bij de vorige verkiezingen, ik stel mij wel vragen bij het zeer selectief verontwaardigd zijn.
|
Ik probeer nu net de selectieve verontwaardiging aan de kaak te stellen.
In deze draad zitten er veel N-VA'ers terecht de OpenVLD de grond in te boren, maar tegelijkertijd proberen ze elke discussie de kop in te drukken over het veel grotere bedrag (Het 40-voud? Het 80-voud???) dat het Antwerps stadsbestuur aan El Kaouakibi heeft gegeven. Zonder dat daar een sociale meerwaarde tegenover stond. Tenzij designer-meubelen, hippe marketing-boodschappen en salafisme-congressen onder de noemer "sociale meerwaarde" vallen.
Citaat:
Een man als Somers, die altijd de mond vol heeft van de verdraagzame islam, die niets doet aan salafisme...
|
Akkoord.
Salafisten noemde hij zijn bondgenoten:
Mechelse bondgenoten tegen radicalisering
Citaat:
Ook de Mechelse burgemeester Bart Somers ziet de voordelen van een salafistische vereniging als Mahad Arrahma. ‘Deze jonge mensen zetten zich actief af tegen het geweld in het Midden-Oosten, verzetten zich actief tegen extremisering’, reageert hij via mail, vanop dienstreis in Oekraïne. ‘Dit wordt ook bevestigd door onze politie en als dusdanig worden ze niet als extremisten beschouwd. Deze mensen willen trouwens duidelijk salafistische moslims zijn binnen en in Mechelen. We merken dus dat salafistische groepen zich, net zoals bijvoorbeeld ultraorthodoxe joden, wel kunnen inpassen in een sociaal-cultureel diverse samenleving.’
|