Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten
Iedereen in België is vrij te gaan wonen waar hij wilt.
|
Ik beweerde natuurlijk niet het tegendeel !
Ge zijt een slechte verstaander hé. Is daar een beetje moedwil bij ?
Ik pleit voor demokratische maatregelen ter indamming der demografische afvloeiing.
Politici kunnen daarbij, zoals bij elke maatregel, sturend optreden:
1° Eindelijk werk maken van het wegwerken van de achterstand aan sociale woningbouw !
2° De mensen hoger laten bouwen ipv de kort-zichtige urbanistische poltiek dat men niet boven x verdiepingen mag uitkomen. Waarom heeft die "Balk van Beel" in Leuven, verdorie geen 8 of 12 verdiepingen ipv 4, om maar 1 vb. te noemen. Hoeveel wooneenheden worden daar niet weggegooid ! ?
Maw het beter benutten van de beschikbare oppervlakte, zodat niet onnodig in Wallonië open groene vlaktes moeten worden aangesneden. Want daar is wel 1&ander toegelaten, daar heerst niet die regelneverij.
(Of hoe daarbij een sociale politiek zou kunnen verzoend worden met een groene en een vlaamsnationale politiek.)
3° En misschien moet
in laatste instantie de betonstop in dat perspektief herbekeken worden, en indien nodig,ja,afgeschaft.
@ Four Horseman. Mooi dat wij - weer eens - tegelijkertijd hetzelfde dachten met dat bijsturen. Maar ik zag uw post slechts, toen ik de mijne hier neerpootte.