Los bericht bekijken
Oud 14 februari 2021, 10:21   #7
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Caterpillar Gosselies....De site is ondertussen al een paar jaar "op de markt".....gelegen in een streek met vele mogelijkheden,centraal gelegen in West-Europa,en met een prima wegennet er omheen......

.......en toch lukt er daar niks,het "Thunderpower" project om daar electrische autos te gaan bouwen is verdampt en laatst in september 20 nog was er sprake van daar een legoland te vestigen?




In Vlaanderen kwamen in snel tempo achter elkaar de sites van Opel Antwerpen en Ford Genk vrij......Gelegen in veel "ongunstiger" omstandigheden inmiddels....maar beide sites zijn al goed gevuld,en nog wel in een regio waar beschikbare arbeidskrachten (denken we even de corona dip weg) eigenlijk een schaars goed aan het worden zijn..

Een magnifieke site als in Gosselies(ben er in een vorig leven meerdere malen geweest omdat mijn werkgevers toeleverancier waren van Caterpillar) zou UITGEVOCHTEN worden indien ze in Vlaanderen lag.....



Wat IS dat toch daar?
De site Opel-Antwerpen ligt het de meest ideale omstandigheden die er bestaan.
En toch heeft het 10 jaar geduurt voor er terug iets op die site gebeurde.

De site Ford-Genk ligt ook ideaal
De site ontsloten via het Albertkanaal, het spoor met aansluiting op de site via het nabij gelegen Haven Genk, de E314 en de E313.
Ook niet direct ongustig

De site Caterpillar Gosselies heeft slechts het kanaal Brussel-Charleroi
In Vlaanderen dateert de laatste globale vernieuwing van het kanaal van de jaren dertig van de vorige eeuw. Toen werd het kanaal aangepast aan schepen tot 600 ton.

Opel Antwerpen sloot in 2010 lag braak tot 2020.
Ford-Genk sloot in 2014 en werd in 2017 slechts een logistieke binnenvaarthaven.
Caterpillar Gosselies sloot in 2016 en heeft een veel slechtere ligging.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden