Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Ja, maar zoals je merkt is dat iets dat dus algemeen al aanwezig was. Het "groene denken" om het simplistisch te houden.
Het diep-christelijke is voor mij terug: boete doen, werken, afzien, geen plezier maken, nederig en arm zijn. Luisteren en gehoorzamen. Allemaal zoals paterkes en nonnekes in een streng klooster. The Name of the Rose. Lachen en plezier maken is des Duivels.
|
Maar dat 'groene denken' is toch zelf in hoge mate een 'complot' en bedoeld om enerzijds de verarming van de bevolking te legitimeren en anderzijds nieuwe winstschema's op te zetten, vaak geheel los of zelfs in strijd met het belang van 'de natuur', cf.
https://www.dewereldmorgen.be/commun...g-for-consent/
Overigens denk ik niet dat men in een vergadering eens even alles heeft zitten plannen, wel dat men al langer aanstuurt op de destructie van het sociale compromis (ook al door het bewust faciliteren van massale migratie met desolidarisering en handige 'onveiligheid' tot gevolg) en op een 'reset' van het kapitalisme dat sinds 2007/2008 in levensgevaar verkeert omdat de financiele zeepbel is gebarsten waarmee lange tijd de spanningen tussen de belangen van de oligarchen en die van de bevolking aan het oog is onttrokken. Daarnaast denk ik inderdaad dat 'westerse' kapitalisten een akkoord met China kunnen proberen te sluiten waarbij China in hogere mate een centrum van (een meer autoritaire vorm van) technocratisch neofeodalisme wordt, naast 'onze' eigen BigTech. Het zijn vooral vertegenwoordigers van de kleinere, meer nationale en minder globalistische oligarchen die voor het systeem een hindernis vormen, zoals Trump er ook één was (meer even goed Saddam Hoessein of Qadhaafi). Bij dit alles speelt 'global preparedness for a pandemic' een analoge rol qua 'overtuigingskracht' én dwang als de 'war on terror'.
Daarbij is het niet van belang om tot resultaten te komen, haast integendeel.