Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi
dat is toch altijd het excuus dat onze politici gebruiken.
alleen vreemd dat veel van die zaken die zogezegd door europa worden opgelegd enkel in belgie lijken te moeten gebeuren. precies alsof de eu speciaal voor belgie wetten maakt.
|
De EU-richtlijnen gelden nu eenmaal voor alle EU-27 landen. Wat het lijkt maakt sommige media ervan.
Toch al van de emissie-euronormen van personenwagens gehoord?

Zonder die bindende euronorm mogen ze niet nieuw ingeschreven worden binnen een bepaalde periode.
Jij bent wslk voorstander van de Belgische frank?
Ik vraag me niet meer af waarom vroom.be de mensen niet inlicht en liever wil polariseren. 1 zinnetje was al genoeg
Kijk eens aan wat vroom.be allemaal kan:
Citaat:
https://www.vroom.be/nl/nieuws/oplaa...id-nemen-24262
OPLAADPUNTEN: MOET EUROPA MEER VERANTWOORDELIJKHEID NEMEN?
De autoconstructeurs, die door Europa worden verplicht om hun catalogus massaal te elektrificeren, schatten dat de EU tegen 2024 een miljoen oplaadpunten moet tellen en tegen 2029 zelfs 3 miljoen.
Jean-Francois Christiaens 11/02/2021
|
NL heeft nu al 67.000 "openbare" laadpalen (p. 8) op 17,5 miljoen inwoners. (
en ~170.000 private)
De EU telt 447 miljoen inwoners.
extrapolatie als ik dat zo mag:
67k * 447/17,5 = 1.711.773 laadpalen. Tja... dat lijkt me dan poepsimpel 1 miljoen te halen tegen 2024.