Mijn ogen vallen uit mijn hoofd. De systeemmedia slagen erin de Shame El Kaouakibi-zaak te herframen tot een zaak over partijdotaties - waarbij ze dan nog vooral naar de twee grootste partijen kijken die het meest stemmen haalden en op zeer democratische wijze langs de kant zijn gezet. Dat uitgemergeld lijk dat voor Groen! in de zevende dag mocht opdraven beweerde zelfs zonder verpinken dat zijn partij tegen een indexsprong - en dus voor een verhoging van de dotaties - had gestemd omdat ze tegen indexsprongen zijn. En die paljas van de PTBPVDA+resistance had iets in zijn oor want nog geen vijf jaar eerder bewogen ze zelf hemel en aarde voor meer dotaties. Wat een hypocrieten, net die partijen die ervoor gezorgd hebben dat de dotaties zo hoog zijn en die er jarenlang niets aan willen hebben doen zeggen er nu iets te willen aan doen. Om de aandacht af te leiden. Van mij mag het gerust met minder maar zo hypocriet dat ze zijn. Bah.
Men heeft het partijdotatiesysteem vroeger ingevoerd om de politiek onafhankelijker te maken van het bedrijfsleven, om de corruptie te verminderen. Veel heeft het blijkbaar niet geholpen. De Europese decreten worden geschreven door lobbyisten en de natiestaten moeten volgen. En hier ten lande breekt het ene corruptieschandaal na het andere uit. De partij (h)open Vuile Linkse Dieven zou beter verboden worden. Het is een criminele organisatie.
|