Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis
En die 600 kW aandrijving, hoe snel trekt die die 3,5 MWh batterij leeg ? als dat aan 11 knopen is, dan hebben we een bereik van 100 km of zo.
|
Maar dat zal niet altijd aan 10-11 knopen zijn, dat is wslk zijn theoretische topsnelheid. Zijn eco-speed in havengebied zal veel lager zijn.
Bovendien speelt dat een veel mindere rol, het operatiegebied is de hoofdbaai van Tokio die 20 km breed is, en lengte pakweg 50 km.
Zonder giftige emissies, metropool Tokio heeft bijna 40 miljoen inwoners die ademen met elk EV-schip een beetje beter.
Een klein beetje meer nadenken mag.
Naja daarvoor moet ook een beetje van goede wil zijn, en de fossiele bril wisselen tegen een propere bril.
Citaat:
The vessels will be powered completely by large-capacity lithium ion batteries and are slated to go into service as bunker vessels in Tokyo Bay, said Asahi Tanker.
The company noted that the two tankers will be able to achieve zero emissions of CO2, NOx, SOx, and particulates thanks to their all-electric core energy system, dramatically reducing their environmental impact.
Additionally, their reduced noise and vibration will create a more comfortable work environment for the crewmembers and limit noise pollution in the bay and its surroundings.
https://www.manifoldtimes.com/news/a...unker-tankers/
Citaat:
https://www.offshore-energy.biz/asah...ssion-tankers/
The tankers will be powered completely by large-capacity lithium ion batteries and are slated to go into service as bunker vessels in Tokyo Bay.
Specifications
Dimensions: LOA 62m / Breadth 10.30m / Draft 4.15m
Ship classification society: Nippon Kaiji Kyokai (ClassNK)
Cargo: Fuel oil
Gross tonnage: 499 tons
Speed: About 10 knots
Cargo tank capacity: 1,280m3
Propulsion equipment: Azimuth thrusters 300kw x 2 Side thrusters 68kw x 2
Battery capacity: 3,480kWh
The vessels will integrate various automated equipment and digital tools including the Internet of Things (IoT) to reduce the crews’ onboard workload and increase the ship’s operating efficiency.
|
|
Voor verdere afstanden kan men er altijd een zeil voorspannen (Sky Sail)
En de onderhoudsmachinist zal niet doof worden met de jaren.