Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat
Het niet-besmette deel van de bevolking mag je ook niet vergeten, zelfs al is het milder voor gevaccineerden dan nog ga je een piek krijgen door de mensen die niet gevaccineerd zijn, waar het vaccin niet werkt en de niet besmette.
Het virus wordt momenteel in toom gehouden door de groepsimmuniteit maar die staat volledig open voor een variant die dat kan omzeilen. We gaan dan terug veel besmettingen hebben en veel slachtoffers bij het restant, als ze willen kunnen ze hier nog een jaartje mee doorgaan.
|
We lopen het risico dat de huidige bestelde vaccins niet meer bestand zullen zijn tegen de varianten die op ons afkomen.
Van de Braziliaanse variant lees ik voorlopig weinig informatie. Laat staan wat de impact zou kunnen zijn van de huidige vaccins op deze exotische variant. In het slechtste geval niet meer dan een placebo.
We hoeven geen experten te zijn om dit te beseffen.
Momenteel wacht ik af tot er duidelijkheid is omtrent de specificiteit van dit exotisch Braziliaans virus, en wat het effect is van onze vaccins die op zich laten wachten.
Ik stel mij de vraag wie nog niet is besmet. Dat weet niemand. Je zou moeten onderzoeken wie ondertussen antilichamen heeft opgebouwd. Juist ja, totaal zinloos.