Los bericht bekijken
Oud 17 februari 2021, 07:14   #274
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Dat is trouwens iets wat ik nooit begrepen heb bij De Wever. Uitgerekend een conservatief zou het middenveld naar waarde moeten schatten, als verbindende schakel tussen de individuele kiezer en de overheid (en dan vooral als een dam tegen een te dirigistische overheid). Maar dat doet hij dus niet. Zelfs met de specifiek Vlaamsgezinde middenveldorganisaties zijn de relaties zwak of zelfs verzuurd.

Tja, hij gelooft heilig in zijn verhaaltje van "de onderstroom van Vlaanderen", hé. Terwijl de realiteit toch een stuk complexer is. Het zal de sfeer in de Vlaamse regering alweer niet doen toenemen. Partijen met een stamboom als die van CD&V en Open VLD staan te zeer op hun autonomie om het aanhangwagentje van de N-VA te worden. "Vivaldi" was wat dat betreft niet minder dan een statement naar De Wever toe.

Doet me denken aan de tijd dat hij in de pers orakelde over zijn Dalrymple gedachtengoed. Ook daarover lijkt hij echt te geloven dat de grote massa der burgers daar verwantschap mee voelt...
Rond het middenveld is zijn houding ambigu te noemen : hij is gretig aan het lonken naar het CDV electoraat dat nu net sterk verweven is met middenveld organisaties. Het één zonder het ander lijkt me niet mogelijk. Of het ideologisch is, of gewoon pragmatisch omdat zijn eigen partij geen eigen middenveld organisaties heeft is me nog niet duidelijk.

Door bij dat al bij al rare verhaal dan nog zijn confederalistische hutsekluts bij te vermengen, is het verdere verloop IRL van dit verhaal voorspelbaar : nog eentje voor het reservoir van de mislukte ideeën.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden