Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster
Ik zag hier net een heel lange meneer voorbij mijn raam passeren.
Ik ben klein, dat vind ik niet erg behalve als ik - zoals gisteren - iets wil nemen uit het bovenste rek in de supermarkt en daar sta te springen en te rekken. Wie heeft er stretchoefeningen nodig? Of als ik deuren afkuis, ik moet altijd op de keukenknecht om er van boven aan te kunnen.
Ik vraag me wel eens af hoe lange mensen hun "grootheid" beleven. Als ze bv een oud huis bezoeken zoals er in Engeland nog veel zijn, moeten ze de hele tijd gebogen lopen. 
Veel van mijn jongere collega's waren 20 tot 30 cm groter dan ik. Ja ik heb het over dames, er was een basketbalspeelter bij ons! Gelukkig waren er nog een paar van mijn lengte. Wij voelden ons de "dropkes" van de bureau.
Kleding kopen wordt ook lastiger naarmate alle mensen groter worden. Lange broeken voor dames moeten altijd ingekort worden en vooral bij een speciaal model gaat dan de originele snit verloren.
|
Het kan een cliché zijn. Maar toch.
Hoe komt het dat de Nederlandse jeugd zo groot is. Niet zelden zie ik in Zeeland een jonge vrouw die een half kopje groter is dan ik, en ik meet 1,89 meter.
Blijkt iets met hormonen te maken te hebben. Zo wil het cliché.
Mannen met een vrouw die groter is. Het past niet in het plaatje.