Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Ik volg deze onozele discussie reeds een tijdje, en onthield me van commentaar op een resem belachelijke aantijgingen, doch deze posting kan ik niet over zijn kant laten gaan.
Ik dacht dat de bedoeling van een discussieforum was om open en bloot tegengestelde opinies op mekaar los te laten. Gesmoezel via PB om de neuzen in dezelfde richting te doen keren, is meer iets voor onzekere debaters, die bang zijn om voor hun gedacht uit te komen zonder back-up van geestesgenoten.
Voorts ben ik aan geen enkele partij gebonden, en hoef dus niet te zwijgen of te praten op commando van een of ander hoofdkwartier.
Het staat mij vrij om van mening te verschillen, ook met mensen die hier en daar een gemeenschappelijk idee aan dat van mij verkondigen. Dit houdt voor mij geen verplichting in om 'for better or for worse' steeds eenzelfde standpunt in te nemen. Ook voel ik geen behoefte om aan iemand raad of toestemming te vragen of het wel opportuun is om een contrarie opinie te ventileren.
Ook het tegenovergestelde lijkt me logisch. Wanneer mijn ideologische opponenten voor de verandering eens correct uit de hoek komen, dan kan en mag ik dat probleemloos en ongehinderd door partij-oekazen uit welke hoek ook toegeven.
Ik raad iedereen aan om dit ook eens te proberen. Het debateert enorm soepel en vrijwaart je van tunneldenken, paardebril-posten en slaafs partij-papegaaien.
|
Maar wat u wel vergeet, is dat
u het fout had, en dan stel ik mij wel vragen bij uw "tussenkomsten". Als ik u zeg, dat we steeds met goede bedoelingen gehandeld hebben, en dat we geen oplichters zijn, dan moet u zich daar maar bij neerleggen, en u niet zoals de flaminganten, verlagen tot ordinaire beschuldigingen.