Los bericht bekijken
Oud 17 februari 2021, 18:47   #25
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik begrijp dat argument niet. Natuurlijk heeft ze dan niet gedaan wat ze kon. Ze kan nog altijd meer maatregelen opleggen, tot er een beter vaccin is he.

Vorige keer hebben ze ons anderhalf jaar opgesloten om te wachten op een vaccin. Dat toont dus dat het mogelijk is. Waarom zouden we dat niet nog eens kunnen overdoen ?

Ik zou zelfs zeggen, als de overheid dat NIET doet, dan maakt ze zich schuldig aan het vermoorden van al die zieken die er niet zouden gevallen zijn mocht ze gewoon hetzelfde gedaan hebben als het jaar daarvoor. Zo moeilijk is dat toch niet.

Als het vaccin niet werkt, heeft de overheid geen keuze dan dezelfde maatregelen voort te zetten dan toen er nog geen vaccin was. En deze keer te wachten tot er wel een komt dat wel werkt he.

We weten nu hoe we een epidemie onder controle houden, het volstaat van dat voldoende jaren vol te houden tot er ooit eens een werkend vaccin komt. Waar zit hem het probleem ?
Er bestaat zelfs nog geen perfect werkend vaccin tegen de klassieke seizoensgriep. Ja, er zijn heel wat mensen bij gebaat.
Ondertussen gaan we er van uit dat wie slachtoffer is van een seizoensgriep pure pech heeft. Oftewel wegens nalatigheid door zich niet te laten vaccineren, oftewel doordat het vaccin z'n werk niet heeft gedaan.

Zo zal het ook zijn met de covid-x vaccins. Je krijgt de kans. En wie de kans niet grijpt doet dat voor eigen rekening.

Veel maatregelen gaan de schop op afhankelijk van het maatschappelijk, sociaal en economisch belang, of uit puur protest.
Ooit worden ze electoraal relevant.

Waar ik over twijfel is de horeca. Terrassen: ja. Restaurant: ja. Cafés waar je tot in de vroege morgen kan blijven hangen: ik twijfel.

Laatst gewijzigd door Rudy : 17 februari 2021 om 18:49.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden