Los bericht bekijken
Oud 17 februari 2021, 21:48   #32
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Ook juist. In een democratie worden gronden van deelnemers aan een debat verkocht of afgesloten. Feitelijk zijn politiekers sukkelaars. Als ze een glimlach krijgen van een veinzer die een lidkaart koopt van de "partaai" en voor de rest denkt "kust ze" dan moeten anderen dat uitzweten. Dat noemen ze hier democratie. Hetgeen jij teveel krijgt krijgen anderen minder. De partijkleuren laten dat toe en beletten dat je er teveel vragen over stelt.
Maar een dikke aktentas helpt nog meer.
Van de zovele jaren dat ik hier al rondloop heb ik nog nooit een open examen geweten voor een betrekking aan de gemeente. Recent nog is er iemand buiten gevlogen na het verstrekken van de examenvragen aan een kandidaat. En dan moest een partij die in de oppositie zat het nog uitbrengen. Mijn echtgenote heeft ooit deelgenomen aan zulk een examen en kwam als eerste uit de bus. Tot de provinciegouverneur ter ore kwam dat zij gehuwd was met een ambetanterik. De oplossing werd slim gevonden.
Zij mocht beginnen voor vijf dagen en geen dag langer. De datum van ontslag stond reeds in de brief van de gemeente.
Gelukkig kon mijn echtgenote herbeginnen bij haar vroegere werkgever waar zij ontslag had genomen. Trekken die politiekers zich geen bal van aan.
Maar..........wie wel?

Not again...

Pandareus is offline   Met citaat antwoorden